De plicht roept! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jessika Edens - WaarBenJij.nu De plicht roept! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jessika Edens - WaarBenJij.nu

De plicht roept!

Door: Jessika Edens

Blijf op de hoogte en volg Jessika

10 September 2013 | Hongarije, Boedapest

Laat ik maar beginnen waarmee ik de vorige keer ben geindigd. Het welkomstweekend.
Vlinders in de buik, zweethandjes, en de metro in met kreten in mijn hoofd als ''ALS IK MAAR NIET TE LAAT KOM'' ''OH NO STRAKS KAN IK HET NIET VINDEN' en ''WAT NOU ALS ZE ME NIET LEUK VINDEN''. Oftewel, het gevoel alsof je voor het eerst naar de middelbare school gaat. Als een klein meisje stap ik de klas in vol nieuwe enge mensen met alle ogen gericht op mij voor een paar splitsecondes. Mijn hoofdje word natuurlijk knalrood. Want ik ben gezegend met de zeer ernstige aandoening blozen. Iets wat menig mens leuk en aandoenlijk vind. Nou ik vind het ronduit fluts;P

Ik ben het type de kat uit de boomkijker en ook nu is dat zeker weten weer met de grote koeie letters op mijn voorhoofd getatoeerd. Geen probleem voor mij, want ik kom er in principe altijd wel tussen dus ook nu wel. Kost alleen wat langer de tijd dan bij normale mensen. Goed, welkomstmiddag 1 is voorbij en het zou geen erasmusuitwisseling zijn als er geen feesten worden gegeven, dus op naar de kroeg met alle nieuwe vrienden. Een avondje met elkaar uit doet wonderen. Praten, Praten, Kletsen, Voorstellen, Sociaal doen en Lachen. Vooral vriendelijk lachen.

The next day. Budapesthunting. Alle hotspots van boedapest in vogelvlucht bekeken en knetterheet. Terwijl het bij jullie met bakken uit de lucht kwam zetten. hihi. Prachtige plekken gezien en ook aan de Boedakant geweest. Op het budacastle. Wat een geweldig uitzicht. Je kunt er uren achtereen staan kijken. Onvoorstelbaar mooi. Ik meen het echt, als je een keer een week cultuur wilt snuiven kom naar Boedapest toe, want deze stad zit vol prachtige cultuur.

We moeten vanaf nu toch weer flink aan de bak en vandaag zijn de eerste voetstappen in het schoolgebouw gezet. Vanuit het immens grote Hanze naar het miniscule Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, oftewel Budapest college of communication and business. Het is een grote overgang en weer dat verlangen naar het vertrouwde van Groningen en de Hanze kwam naar boven. Mezelf leer ik steeds beter kennen hier. Als ik uit mn comfortzone word getrokken wil ik niets liever dan weer terug, maar het duurt even en dan ben ik de school gewend en is alles prima. Één van de redenen dat ik dit wilde is mezelf iets beter te leren kennen en dat is soms vrij confronterend, maar wel iets wat ik erg leuk vind uiteindelijk. Toen ik hier kwam had ik precies hetzelfde gevoel. Het gevoel dat zegt dit wil ik niet laat me weer terug gaan, maar dat naar verloop van tijd veranderd in het gevoel het is hier best leuk laat me hier nog maar eventjes zitten en zo gaat dat straks ongetwijfeld ook weer. Maak ik me nu al niet meer druk om.

Ik zit hier straks alweer 2 weken en de tijd is voorbijgevlogen. Iedere dag met zijn eigen indrukken en de gevoelens die daarbij horen. Op dit moment voelt alles eigenlijk heel goed en heb ik de tijd van mijn leven hier. De mensen die ik hier ontmoet zijn leuk en de feesten zijn goed met mensen over de hele wereld.

Ik zit hier wel op mn plek.
Egészségedre (Proost) op Budapest!!

Szia!!!

  • 11 September 2013 - 09:08

    Dieta:

    Hoi Jessica
    Bedankt voor de tip, meteen alles even gelezen !
    Leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Blijf genieten zou ik zo zeggen
    Gr

  • 11 September 2013 - 12:07

    Elly Edens:

    Hoi Jessika
    Goed van je, weer leuk geschreven het gaat goed komen.
    Vind je toppie leuk om je zo een beetje in de gaten te houden leef met je mee.
    Veel sterkte met het leren en hoop dat je hele goede vriendschappen gaat maken.

    Liefs mama




  • 11 September 2013 - 16:48

    Henk:

    Ach meid. Wat zijn we trots op je

  • 11 September 2013 - 19:20

    Kelly:

    Hey topper! Leuk stukje om te lezen als je niet kan slapen hihi. Zoals je weet ben ik super trots op je en blijf vooral doorgaan met deze leuke stukjes. Word ik blij van! Ik denk aan je en hoop je gauw weer te zien!

  • 11 September 2013 - 19:35

    Marianne:

    Haai chickie!!!

    Leuk stukkie en leuke 2 weken zo te lezen ;-). Ook al is het weer momenteel hier om te huilen, gelukkig mogen we van jouw belevenissen mee genieten met leuke verhaaltjes. :-) Nog heeeeeeeel veel plezier en we wachten tot het volgende verhaaltje (voor het slapen gaan kel :-P)


  • 11 September 2013 - 20:21

    Paps:

    Hoi Jess, super leuk geschreven. Dank je wel!

  • 12 September 2013 - 16:42

    Marianne H:

    Hoi Jessika,
    Beetje verwarrend, schijnt nog een Marianne te zijn. Ik schrijf er dus maar een H achter.
    Je schrijft leuk over je ervaringen, leuk om te lezen. We kijken uit naar de volgende berichten. Jullie hebben trouwens een geweldig huis zeg! Menig student is hier jaloers op! Succes met de volgende stappen.

    groetjes van ons allemaal

  • 13 September 2013 - 11:13

    Janny Ottens:

    hoi liefie,
    Wat schrijf je leuk. niet alleen jijzelf ,maar ook wij leren jou nog veeeeeel beter kennen.
    Fijn dat het zo goed gaat. Ga zo door .
    Knuffels van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessika

Vanwege mijn studie International Communication ben ik een jaar in het buitenland. Hier kun je de avonturen die ik beleef mee maken!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 12059

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Living the English dream

01 September 2013 - 01 Februari 2014

Mijn Studenttijd in Budapest

Landen bezocht: