Nottingham, Dovedale, Leeds, York? Thuis Best! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Jessika Edens - WaarBenJij.nu Nottingham, Dovedale, Leeds, York? Thuis Best! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Jessika Edens - WaarBenJij.nu

Nottingham, Dovedale, Leeds, York? Thuis Best!

Door: Jessika Edens

Blijf op de hoogte en volg Jessika

02 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Goeiedag allemaal!

Hier ben ik dan weer. Vanuit het Verenigd Koninkrijk weer een klein berichtje om te vertellen dat het me goed vergaat. Een aantal kneitervette weekenden achter de rug. Kelly die mij kwam bezoeken, samen met Lisette naar UB40. Kelly en ik hebben een superleuke tijd gehad samen en hebben zeker niet stilgezeten. Het is zo leuk om iets vertrouwds bij je te hebben. Het weekend daarvoor ben ik naar Leeds geweest. Nu is het ondertussen half April en zit ik hier ongeveer 3 maanden. Om heeeeel eerlijk te bekennen zou ik het niet erg vinden als de weekjes vooruit werden gespoeld en ik lekker op de bank bij Papa en Mama kon zitten. Alhoewel die twee een aantal weken geleden bij mij op de bank zaten! Samern hebben we heel wat roadtrips gemaakt door engeland met Paps veelste grote gehuurde auto. Een aantal stoepranden en bijna aanrijdingen (sorry pap) verder zijn we naar van die enorm grote supermarkten gegaan. IMMENS. Serieus Engeland... heb je echt zulke supermarkten nodig? Als je voor een pakkie boter komt dan ben je gelijk een uur onderweg naar de kassa. Wij in NL vinden de Albert Heijn in Appingedam eigenlijk al te groot. Of die Jumbo bij de Euroborg... Naja.. we zullen het maar gooien op die beruchte NLse nuchterheid he. Een zekere nuchterheid die ik in mijn zowel Engelse and Hongaarse ervaringen toch ook wel wat over me heb. Als Hollander ben je toch wel een beetje de vreemde eend hoor. Want wie in Hemelsnaam eet er nou rauwe haring?! verlegen en twijfelachtig bring ik dan maar mijn hand omhoog. Met een emmer gesnipperde uitjes graag jongens...

Goed dat weekend met mijn ouders.. waar te beginnen?! we hebben zulke leuke dingen gedaan. De dag na aankomst zijn we direct naar Dovedale gegaan. Een dorpje in het Peak District (Jaja EINDELIJK ze is er geweest). Een soort woest teletubbie landschap. Heb je er een beeld bij?! Toen York, een pitoresk middeleeuws stadje. Erg mooi en tot slot zijn we naar Nottingham geweest. Het kasteel van de aloude Robin Hood. Al met al hebben we samen een super weekend gehad. Afgelopen weeken (surprise surprise) ben ik naar Leeds geweest waar we als typisch Engelse meiden uit zijn gegaan. Alhoewel typisch? We hadden nepwimpers opgeplakt voor het effect, maar nee we komen niet echt dichtbij de typische engelse uitgaans stijl.

En nu is het nog 6 weekjes voordat mijn vliegtuig vertrekt naar het mooie mooie Nederland. I'm coming home. Almost! Bij die saaie lange dagen in het kantoor denk ik erg vaak aan mijn ozo chille studentenleventje. Nog even doorbijten en dan heb ik die weer eventjes terug. Studeren is nog zo slecht niet!!! Uren achter elkaar niksen en de tijd kruipt voorbij. Het is mooi geweest. Vrienden en Familie enjoy your freedom voor hoelang het nog duurt. I'm coming home sooner than you think!!!

Love,

Jess

  • 02 Mei 2014 - 19:46

    Pa:

    He Jess, weer een super leuk stukje.
    p.s. een Engelsman in een Nederlandse auto gaat ook niet altijd goed.... (hihi).

  • 02 Mei 2014 - 21:10

    Opa:

    Gelukkig Jess, gauw weer de Hollandse zomer, hopelijk zonder veel regen.

  • 02 Mei 2014 - 21:22

    Lise:

    Wat ben je ook een lekker kind. Leuk om telezen jess!!!

  • 03 Mei 2014 - 23:59

    Kel:

    Nog een paar weekjes schattie! Ik tel ze af hoor! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessika

Vanwege mijn studie International Communication ben ik een jaar in het buitenland. Hier kun je de avonturen die ik beleef mee maken!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 12065

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Living the English dream

01 September 2013 - 01 Februari 2014

Mijn Studenttijd in Budapest

Landen bezocht: