Live in England.. Hoe vergaat het me?! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Jessika Edens - WaarBenJij.nu Live in England.. Hoe vergaat het me?! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Jessika Edens - WaarBenJij.nu

Live in England.. Hoe vergaat het me?!

Door: Jessika Edens

Blijf op de hoogte en volg Jessika

13 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

You Allright love/mate?

Ik rol smorgens vol energie mijn bed uit om vervolgens een stomend hete douche te nemen, uitgebreid te ontbijten en nog even het nieuws kijken om dan langzaamaan naar mijn werk te vertrekken. De zon schijnt, de vogeltjes fluiten en iedere morgen huppel ik 20 minuten naar het busstation om vervolgens 5 minuten in de bus te zitten. Ik schuif achter mijn computertje en daar gaan we dan... dag in dag uit.. EN DIT IS ONZIN. Hoe het natuurlijk echt gaat is SHIT IS HET AL ZO LAAT?!!! Ik ren naar de badkamer om daar een supersonische snelle douche te nemen, heb nog net tijd om mn muesli naar binnen te werken en ren ik naar de bus om die net op het nippertje te halen.. ja dat is stukkkken realistischer. Enfin.. ik leer het toch nooit.

Het is alweer een hele tijd geleden dat jullie van mij gehoord hebben. Misschien niet geheel onbelangrijk om dan toch even te melden dat ik nog gewoon in leven ben. Ondertussen ben ik de tel aan weken een beetje kwijt. Volgens mij is het zo ongeveer 7 weken geleden dat ik in het vliegtuig naar Engeland stapte. Ik vermaak me hier prima, maar heb veel minder tijd om de dingen te doen die ik altijd deed. Het werkleven is zo nu en dan best pittig. Iedere dag vroeg opstaan en de hele dag in een kantoortje zitten. Het is niet echt voor mij weggelegd ben ik bang. Ik ben al helemaal aan het bedenken wat ik wil gaan doen als ik klaar ben met studeren, want het kantoorleven dat houd ik de rest van mijn leven niet vol. Gelukkig is mijn opleiding heel erg breed en is er zonder twijfel ook veel buiten de vier muren van een kantoortje te vinden.

Engeland is echt een leuk gezellig land. Natuuuurlijk is het weer nou niet bepaald geweldig, maar het land zelf is erg leuk. De contrasten tussen een land als Hongarije en een land als Engeland vallen me heel erg op. Vooral de mensen zijn zo verschillend. In Hongarije hebben de mensen een vrij norse uitstraling, terwijl de Engelsen vrij optimistisch zijn. Het typische thee met melk en suiker, zoals wij het noemen Babythee, fish and chips, mensen die je niet kent en je aanspreken met love en darling en als je iemand aanstoot roept heel engeland OH SORRY LOVE! Het is een beleefd volkje. Hoewel, als je in de kroeg komt op Zaterdagavond het er toch heel anders uit ziet. Dat is denk ik mijn grootste cultureshock. Ze lopen er hier een tikkeltje anders bij dan in NL. Waar wij onze oudste afgetrapte stapsneakers aantrekken, lopen de engelse meiden op stelten van wel 20 cm. Waar het beleefde van de engelsen mij zo goed beviel, word dat dan weggemoffeld voor haar en wimperextensions en een hele dikke laag met make up. Enfin, ieder zijn ding.

Het is nu Donderdag en dat betekend dat het alweer bijna weekend is! Mijn eerste bezoek uit NL komt over precies een week!! Onze lieve Kelly komt mij opzoeken! We gaan waarschijnlijk een dagje naar York en misschien nog even naar het Peak district (waar ik nog STEEDS neit ben geweest) ennn verder zien we het wel!

Cheers Mate!


  • 13 Maart 2014 - 11:12

    Lisette Verhoog:

    Super leuk stukje Jess! Je kan echt goed schrijven ;) Altijd leuk om de verhalen van anderen de lezen. En goed te weten dat je nog leeft inderdaad :P Bye Love !x

  • 13 Maart 2014 - 15:35

    Opa:

    Goh, meid wat schrijf je weer mooi, je schudt het weer zo uit je mouw. Is journaliste niks voor je. Hoef je niet tussen vier muren. Groetjes!! Opa en Oma.

  • 14 Maart 2014 - 10:53

    Jannyottens:

    weer genoten van je blog.maar toch ook heel blij dat de tijd zo vlug gaat.
    dank voor de prachtige kaart met de lieve woorden uit engeland.
    knuffels van oma janny.

  • 15 Maart 2014 - 18:58

    Mama:

    Hoi Jess ben blij voor je dat het je goed af gaat! het gaat goed komen, vind het heel knap van je hoe je je overal door heen slaat we zien je gauw
    Liefs mama.

  • 22 Maart 2014 - 19:46

    Marianne H:

    Hoi Jessika,

    Leuk om weer eens iets van je te lezen. Nog altijd positief lees ik. Prima toch dat je de verschillen van beide landen ervaart en natuurlijk ook het verschil van werken en studeren. Dan geniet je het laatste studiejaar extra lijkt me. Heerlijk relaxed hè die Engelsen. Kunnen wij nog iets van leren. Maak er wat van meid en tot de volgende blog maar weer. Groetjes van ons uit Ede.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessika

Vanwege mijn studie International Communication ben ik een jaar in het buitenland. Hier kun je de avonturen die ik beleef mee maken!

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 12078

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Living the English dream

01 September 2013 - 01 Februari 2014

Mijn Studenttijd in Budapest

Landen bezocht: